divendres, 27 d’abril del 2012

Ultims mesos per sol.licitar la beca de l'Associacio MIRA'M


El plaç per presentar la sol·licitud a la beca i la documentació pertinent finalitza el 22 de juny de l'any 2012

 L'associació    MIRA’M
www.miramautisme.cat

Beca per una família
¿Qui som?
L'associació de professionals
MIRA'M (http://www.miramautisme.cat/) es va constituir per

iniciativa i esforç de pares i terapeutes de nens amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).

L’entitat té com a objectiu oferir i difondre la teràpia ABA (intervenció basada en l'anàlisi de la

conducta) entre nens i joves amb TEA, així com altres intervencions educatives que els

permeten desenvolupar i aprendre noves habilitats afavorint la seva inclusió i autonomia.

Actualment MIRA'M està integrada per terapeutes especialitzades en teràpia conductual que

presten els seus serveis a més de 25 famílies a Barcelona.
Quin és el nostre objectiu?
L'objectiu és recaptar fons per oferir una o més beques per finançar les teràpies educatives
per a nens/es amb TEA de famílies amb pocs recursos econòmics. El pressupost destinat a cada beca és de 10.000 euros/any, paroximadament.
Per què?
Els nens/es amb TEA tenen moltes habilitats i capacitats, poden aprendre però ho fan d'una

manera diferent a la resta de nens, per això necessiten una intervenció individual i específica.

Actualment la teràpia amb millors resultats i base científica demostrada és "La Teràpia ABA"

(intervenció basada en l'anàlisi aplicat de la conducta) l'objectiu principal és la integració dels

nens amb TEA en el seu entorn quotidià, treballant el desenvolupament de la socialització, la

comunicació, l'autonomia i l'adaptació a les diferents situacions socials, així com aprenentatges

a nivell cognitiu i emocional. Aquesta intervenció encara no s'ofereix des dels serveis de sanitat

públics. Les famílies fan grans esforços econòmics perquè els seus fills puguin accedir a aquesta

intervenció educativa en centres privats.

Lamentablement hi ha moltes famílies que no es poden permetre el cost d'aquestes

intervencions que, perquè siguin exitoses, han de ser individuals, intensives i prolongades en el

temps.

Com treballem:
La nostra intervenció conductual, basada en l’Anàlisi Aplicat de la conducta (ABA), en alumnes

amb TEA/TGD, segueix els següents criteris:


Intervenció intensiva: en varis estudis s’ha demostrat que l’eficàcia d’aquest tractament

recau, en gran mesura, en la intensitat en que aquesta es dugui a terme.

Intervenció precoç: es recomana iniciar el tractament el més aviat possible, ja que molts

estudis avalen la correlació entre l'evolució i l'edat precoç d’inici de la intervenció.

Sessions de treball individualitzades (un terapeuta per a un alumne): on es treballen

objectius d’aprenentatge específics adequats a les habilitats i capacitats individuals de

l’alumne.

Ús de reforços positius com a motivadors per a l’aprenentatge: els alumnes amb Autisme

tenen dificultats per a respondre davant dels estímuls del seu entorn. Moltes vegades no

els comprenen, i habitualment s’aïllen de l’entorn realitzant conductes repetitives que

els hi són agradables com el balanceig corporal. L’ús de materials, que els hi són

motivadors (joguines musicals, materials amb llums,etc...), com a intercanvi per a

aconseguir el seu esforç en l’aprenentatge serveix per aconseguir que deixin de realitzar

conductes repetitives i facin accions, orientades pel terapeuta, que tenen un objectiu i

una funcionalitat educativa.

Una definició clara dels objectius, tècniques, contextos d’intervenció i mètodes

d’avaluació que es portaran a terme.

Una avaluació objectiva i constant de l’eficàcia del tractament mitjançant l’anàlisi de

dades obtingudes durant l’aplicació de les tècniques d’intervenció. Contínuament es

revisen els mètodes utilitzats en funció dels resultats obtinguts i es prenen les decisions

corresponents per continuar amb el treball del currículum individualitzat.

L’ús de tècniques conductuals per a modificar o suprimir conductes desadaptatives,

substituint-les per conductes adaptades per promoure una inclusió educativa i social. El

propòsit de la intervenció és produir un canvi conductual observable i mesurable.

La inclusió i col·laboració de la família i els centres escolars en la consecució dels

objectius terapèutics.

Aquesta intervenció serà duta a terme pels professionals especialitzats en intervenció

conductual en nens amb TEA/TGD que des de fa més de 10 anys estem col·laborant amb la

fundació FIPA i recentment ens hem constituït com a Associació MIRA'M. La intervenció es podrà

dur a terme en 3 espais diferents segons el criteri del professional clínic i consensuat amb

l'opinió de la família: al domicili del nen, en un espai cedit per la fundació FIPA o bé dins

l'emplaçament escolar de l'alumne (si el centre educatiu hi està d'acord).

La intervenció conductual és una de les intervencions amb més evidència científica publicada en

el tractament dels trastorns de TEA i TGD tal i com apareix en l’article “Guía de buena práctica

para el tratamiento de los trastornos del espectro autista” (Grupo de Estudio de los Trastornos

del Espectro Autista del Instituto de Salud Carlos III; Revista de neurología 2006; 43 (7): 425-

438).
Actualment, aquí a Catalunya, aquesta intervenció no és gaire coneguda. L'atenció terapèutica,

subvencionada pel Departament de Salut Pública, que s'ofereix a les famílies d'infants amb TEA i

TGD no es duu a terme de manera intensiva, un dels criteris més importants en l'evidència

d'eficàcia de les intervencions en aquest tipus de trastorns.

Per això, un dels nostres objectius és aconseguir que les famílies puguin conèixer i tenir accés a

aquesta opció terapèutica i educativa per als seus fills.

El diagnòstic de TEA actualment comença a tenir més repercussió social donat que les

fundacions/associacions de pares estan demanant recursos a les administracions, ja que, aquí a

Catalunya, no hi ha centres públics que ofereixin un tractament conductual subvencionat per a

nens amb autisme. Les poques iniciatives que hi ha són privades, i per a les famílies els suposa

un gran esforç i cost econòmic. La nostra entitat ofereix a les famílies aquest servei

d'intervenció intensiva conductual amb uns preus ajustats; que tot i així, no ho són suficient per

a que totes les famílies puguin tenir accés a aquest servei d'ajut terapèutic. Conscients

d’aquesta situació presentem aquest projecte, amb l'objectiu d'aconseguir recaptar fons per

oferir una o més beques per finançar les teràpies específiques de nens/es amb TEA a famílies

amb pocs recursos econòmics.

¿Com pots ajudar?
Ajuda'ns a recaptar fons que es destinaran a una beca per a la intervenció educativa d'un nen/a

amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).

Realitzarem diverses iniciatives i esdeveniments per poder recaptar fons per la beca, entre ells

la nostra participació en el Club Àgora.

¿A qui va adreçada la Beca?
La Beca anirà adreçada a una família de baixos recursos econòmics que tingui un fill amb

diagnòstic de TEA i vulgui realitzar la intervenció educativa amb nosaltres.

Descripció de la Beca
Intervenció educativa de 15 hores setmanals.

Duració: 11 mesos.
 
Lloc d’intervenció: on l’equip terapèutic consideri més adequat. A excepció

d’una sessió setmanal obligatòria al centre cedit per la Fundació FIPA que es

situa al C/Madrazo 47, 1-2.

El desplaçament corre a compte i càrrec de la família.
 
Aportació, per part de la família, de 50€ mensuals al FONS DE BEQUES de

FIPA&MIRA’M.

Més informació:  http://mirambloc.blogspot.com.es/p/beca-miram.html