MATERIAL TEACCH

COM TREBALLAR-HO
Aquest treball sempre el realitzem acompanyat de la veu , per poder fomentar la comunicació amb el nen.
Per exemple: L'Adult agafa una bola i li nombra el color , però sense donar-li al nen.
* Si és un nen que comença a tenir comunicació li exigirem un so que s'assembli al color que hem nombrat; iquan l'hagi dit, li reforçarem positivament. Estaria bé crear una cançoneta o alguna frase que sempre la féssim servir per premiar-lo.
*Si el nen encara no té un inici de la comunicació, li exigirem que ens miri als ulls, la seva conexió ocular, la donarem per bona per donar-li la bola, i més endavant se li exigirà algun so.
COM TREBALLAR-HO
En aquest cas, és un material molt rudimentari, però molt eficaç per la motricitat, doncs alguns nens ténen veritables problemes per aconseguir obrir les pinces. Es una manera de començar a treballar la numeració.
Ha de col.locar tantes pinces com ratlles hi hagi.
*Si el nen ja ha iniciat una comunicació, li exigirem que repeteixi el numero que nosaltres diem, mentre va colocant les pinces
*Si el nen encara no ha desenvolupat un inici de llenguatge, nosaltres li donarem el model i li verbalitzarem tot el que voldriem que ell digués.
Al final de l'exercici, sempre premiar-lo amb una cançó o un gest de reforç positiu.
div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<



COM TREBALLAR-HO
En les tres feines següents, s'han escollit, temes que siguin de l'interès del nen, en aquest cas Bola de Drac, i se li ha fet una seriació de tamanys, se li dóna el primer model i després ell els ha d'anar seguint. Sempre ho acompanyarm de la veu,: gran, mitjà, petit...
*Si és un nen amb parla li exigirem que repeteixi les nostres consignes, mentre ho va fent.
*Si és un nen que encara no ha adquirit el llenguatge, li anirem donant nosaltres els dibuixos i no li donarem fins que ell, faci un contacte ocular.
En acabar la feina sempre el recompensarem amb la cançó o la frase positiva.
COM TREBALLAR-HOEn aquest cas treballarem el concepte matemàtic, contarem en cada targetó els gomets que hi ha enganxats, en veu alta i sempre donant-li el model que volem que digui, i després l'ha de col.locar dins el sobre que correspongui.
Acabarem amb un reforç posisitiu.

COM TREBALLAR-HO cercar l'ombra de cada figura.
COM TREBALLAR-HO Llegir el conte amb el nen, fent incidència en els pictogrames. Són contes adaptats en spc, i creats en format .ppt (power point) interactius, i sonors, on el nen cada vegada que passa una pantalla del conte hi ha una cançó o so.
Com sempre se li dóna el reforç positiu.
COM TREBALLAR-HO Penjem el material a la vista del nen, i treballarem les emocions; Posant primer nosaltres la cara que volem que el nen representi, i seguidament buscant al plafó la cara que hi hauriem de posar.
Com sempre se li dóna el reforç positiu.
Hem, de tenir en compte que els nens amb TEA no ténen la capacitat d'empatia i els és molt difícil aquest exercici, no és innat, sino que ho han d'aprendre.
COM TREBALLAR-HO Hi ha una part fixe, i una o dues de movibles ,traiem totes les parts movibles dels targetons, les barregem, i el nen ha de completar la part del dibuix que falta, és una bona eina per potenciar el treball autònom.
Com sempre se li dóna el reforç positiu.


COM TREBALLAR-HO El material realitzat està fet a partir del centres d'interes de l'alumne, allò que realment li agrada: dibuixos TV, tens, cotxes... allò que realment ell senti una devoció. Començarem a comptar el dibuixos amb el dit i amb veu alta amb el reforç de l'adult, en acabar busca el nombre que correspon i l'enganxa.
Com sempre se li dóna el reforç positiu.