COMUNICACIÓ

COM TREBALLAR-HO
1.Dins un espai tancat, posar dues boles lleugeres, i que l'alumne les hagi d'anar bufant, sense direccionalitat concreta.
2. Crear un espai delimitat a banda i banda i que mitjançant el "buf" l'haig d'anar dirigint en la direcció i sentit marcats.
És recomanable pels alumnes que encara no ténen el llenguatge adquirit, per començara a exercitar tota la boca.
COM TREBALLAR-HO
Diferents eines per exercitar les funcions de la boca.
1. Amb el globus, inflar-lo aguantar-lo amb una mà i
*si el nen té llenguatge ha de repetir la paraula que diu l'adult i al moment deixar anar el globus que s'escapi per tota l'habitació.
*si el nen no té llenguatge, amb un contacte ocular ho donarem per vàlid.
Li donarem el corresponent reforç positiu.
Si no ho heu provat mai quedareu sorpresos de la reacció que li provoca, el fet de que el globus surti volant.
Jo les anomeno "joguines de comunicació" doncs són un dels elements dels quals hem pogut treure més profit, quan un nen no té el lleguatge adquirit, són de gran ajuda per començar a estirar del llenguatge del nen, són joguines de corda de tota la vida, o aquelles que se'ls aplica una força i ténen una reacció. N'he tret molt de profit de les joguines del Happy meal del Mcdonald's; no és bo per la salut el seu fast food, però les seves joguines compleixen bastant els propòsits aquí marcats.
També n'hi ha a l'Imaginarium molt econòmics com per exemple
1.
2.




COM TREBALLAR-HO
Se li ensenya l'animaló se li diu el nom,
*Si el nen té llenguatge se li exigeix que intenti repetir-lo i és després quan nosaltres li donem corda i la joguina fa el moviment
* Si el nen no té llenguatge donarem per vàlid el contacte ocular.
Li donarem el reforç positiu al final.